איך מחזקים את הגוף?

ידוע שהדרך לחיזוק הגוף בנויה משלבים רבים ושונים ומשתנה מאדם לאדם, אך יש מספר גורמים החוזרים על עצמם במחקרים רבים. איזון בין בריאות הגוף והנפש וקיום מרובה במידת האפשר של קווי מתאר אלו מאפשר מצע בריא להתפתחות גוף חזק.

תזונה נכונה – תזונה מגוונת ומאוזנת המותאמת לאדם ולאורח חייו (שעות השינה, הפעילות הגופנית ואופייה) ושתייה מרובה של מים ונטילת פרוביוטיקה יכולה לספק כמות אנרגיה וחומרים מחזקים ומרפאים לגוף ולמנוע התעייפות והחלשות.

שינה טובה – שינה מספקת ובשעות קבועות יכולה לשנות את התחושה בשעות הערות ולעודד פעילות וכן לסייע לגוף להתחדש ולהבנות בשעות השינה.

המנעות מלחץ – מחקרים רבים מוכיחים כי לחץ גורם לפגיעה ישירה במערכת החיסונית וכמו כן לחוסר יכולת לשמור על סדר יום והרגלים בריאים. המנעות ממצבי לחץ ופעילות מרגיעה לסוגיה יכולות להיות אפקטיביות באופן רגעי וכן להשפיע לטווח ארוך.

פעילות גופנית – למצוא את הפעילות הגופנית שמתאימה עבור הגוף כמו שהוא כרגע, בהתחשבות במגבלות הגופניות ובמגבלות הזמן ולבצע אותה באופן תכוף ככל האפשר, ידוע כמחזק את הגוף ומאמרים רבים מצביעים על כך שפעילות גופנית תורמת גם לבריאות הנפש.

הפחתה ברעלנים וחומרים המחלישים את המערכת החיסונית – הרגלים כמו עישון, שתיית אלכוהול או ריבוי אכילה של אוכל מעובד מפריעים לתפקוד הרגיל של המערכת החיסונית ובכך מחלישים את הגוף.

שמירה על יציבות ובריאות הנפש – נמצא קשר ישיר בין תחושות דכאון לחולשה פיזית ותחזוקה של טיפול נפשי וקיום פעילויות שידועות לך כמעודדות תחושות ומחשבות חיוביות (מדיטציה, שיחה עם מכר, יצירה וכו') יכולות להיות חיוניות לשמירה על גוף חזק.

לצאת מהבית – יציאה מהמרחב הביתי יכולה לעודד פעילות גופנית, לגרות את המוח והוביל לפעילויות נוספות, לגרום לספיגת ויטמין D בשעות שהשמש זורחת, ולהנכיח תחושה של אורח חיים בריא בימים חסרי מעש.

קראו על: קולגן באתר טבע בריא