איך מתמודדים עם משבר? 4 טיפים חשובים שיעזרו לכם

החיים עצמם רצופים בעליות וירידות. יש תקופות שאתם בשיא ההצלחה שלכם ויש תקופות שאתם בתחתית של התחתית, לא יודעים כיצד לצאת משם. התמודדות עם משבר לא תמיד עולה יפה וההתגברות על אותו משבר לעתים יכולה להיות קשה ואיטית. לא משנה באיזה משבר מדובר, ישנם דברים שתוכלו לעשות בכדי להתמודד איתו ולחיות לצידו. 

הכנו לכם 4 טיפים להתמודדות עם משבר:

תנו לאנרגיות שלכם לזרום

כשנתקלים במשבר במהלך החיים, זה עשוי להשפיע על הנפש ועל האנרגיות שלכם למשך זמן ארוך במידה ולא תגעו במה שמונע מכם להמשיך הלאה מהמשבר. טיפול אנרגטי למשל יכול לעזור לכם לפתוח את האנרגיות שלכם, להבין היכן זה פוגע בכם יותר מכל ולטפל בעצמכם בצורה הוליסטית שתאפשר לכם לעבור הלאה. 

קבלו את שקרה

חלק ממה שמונע מכם לעבור משבר הוא חוסר הקבלה שלכם במשבר. בין אם מדובר במשבר זוגי, משבר כלכלי או בריאותי, עליכם לקבל שמה שקרה קרה ואין כל דרך להחזיר את הזמן אחורנית ולמנוע את המשבר. ברגע שתקבלו את שקרה, תוכלו להרגיש כובד משקל יורד מעליכם. ההבנה שאין לכם שליטה במה שקרה יכולה להוריד מכם עול רב. 

תנשמו עמוק

לא סתם העצה לנשום עמוק היא עצה נפוצה. סדרת נשימות קבועה יכולה לסייע לכם להירגע, להפחית את סף החרדה שלכם ולהתכנס בתוך עצמכם עד לרגיעה מלאה. בעת משבר, אתם חשופים ופגיעים ועל כן התרכזות בעצמכם ולו לכמה דקות ביום יכולה לתמוך עמוקות בהלך נפשכם והיכולת שלכם להתגבר על המשבר. 

בנו תוכנית

לאחר שאתם מרגישים יציבים מספיק בכדי לחזור לשגרת החיים, ערכו בינכם לבין עצמכם תוכנית בה אתם יכולים לראות כיצד אתם משקמים את חייכם בהתאם למשבר. בניית תוכנית היא חשובה במידה ואתם צריכים תמריץ כזה או אחר בכדי לצאת מחדש לחיים. 

קראו על: טיפול קוגנטיבי התנהגותי