מרגישים שאתם צריכים חיזוק לחוסן נפשי – זה מה שתוכלו לעשות

לכולנו יש ימים שבהם אנחנו מרגישים שנגמרה לנו היכולת להכיל. הימים האלה יכולים להיות קשים ויכולים להרגיש כאילו אין שום דבר שאנחנו יכולים לעשות כדי לשנות דברים. במקרים כאלה אתה צריך לקחת צעד אחורה ולשקול את החוזק הנפשי שלך.

יש אנשים שמוצאים שהם מסוגלים לבטא את הרגשות שלהם במילים כדי לעבד אותם ולהמשיך הלאה מאותה נקודה. אחרים מגלים שהם צריכים לעשות משהו פיזי, כמו לצאת לטיול או להתאמן.

אז איך בונים חוסן נפשי? 

כאשר אתה מרגיש שקשה לך נפשית, זה הזמן לקחת הפסקה. חשוב לזהות מתי הטנק הרגשי שלך הולך ואוזל ולנקוט את הצעדים הדרושים כדי להטעין מחדש. כאשר אתה מרגיש שקשה לך מבחינה רגשית, יש כמה דברים שכל אחד או אחת יכולים לעשות כדי לעזור לעצמם להרגיש טוב יותר:

1. לדבר על הרגשות שלך עם מישהו אחר

2. לקח, הפסקה ולהתמקד במשהו שמשמח אותך

3. תרגול הכרת תודה

כאשר הגענו לנקודה שבה אנחנו פשוט לא מצליחים למצוא את המוטיבציה או ההשראה להמשיך, חשוב לזכור שיש דרכים לחזור למסלול. דרך אחת היא לקחת הפסקה. אולי זה יהיה רעיון טוב לקחת יום חופש מהעבודה או מהלימודים ולהקדיש את הזמן למשהו שאתה נהנה ממנו. דרך נוספת היא למצוא את המטרה שלך בחיים. ניתן להשיג זאת באמצעות מדיטציה, רישום יומן ופעילויות אחרות של השתקפות עצמית.

לסיכום, אם קשה לך רגשית ואתם מוצפים – זהה את הדברים שגורמים לך להרגיש טוב ואפשר להם לקרות לעתים קרובות יותר. למד להיות מודע יותר לרגשות שלך, תרגל הכרת תודה ונוכחות ובחר יעוץ אישי או פסיכולוגי מתאים לקבלת ייעוץ פרטני. 

קראו עוד על חוסן נפשי באתר: https://machon-adler.co.il/