סיימתם אימון? זהו החלבון המומלץ לצריכה

במהלך האימון אנו מאמצים את השרירים, מה שמביא אותם להתחזק ולהתפתח. העובדה שהשריר מתעבה ומתחסן, יוצרת אצל הגוף צורך במנות חלבון. ולמה דווקא חלבון? מאחר והוא חומר הבנייה העיקרי של גופנו, ובאמצעותו נבנות העצמות והשרירים, וכל חלקי הגוף. ובכדי שלאחר האימון לא יחסר לגופנו חלבון, מומלץ לצרוך עד שעתיים מסיום האימון, 20 גרם של חלבון לפחות. לצורך כך הכנו בעבורכם, רשימה של מקורות טבעיים לחלבונים איכותיים, קראו בהרחבה בלינק.

בשר ודגים

בשרים עופות ודגים, מכילים בתוכם חלבונים בכמות גבוהה. החלבון מן החי נחשב לאיכותי ביותר, מאחר והרכבו זהה להרכב החלבון שבגופינו, ובכך הוא מספק את כמות חומצות האמינו החיוניות בצורה המדויקת ביותר.

בכלל קטגוריית הדגים נמצאת גם קופסת שימורי טונה. קופסא אחת של טונה תזין את גופכם בכ25 גרם חלבון. לטונה במים קיים יתרון על פני הטונה בשמן, וזאת בשל כמות הקלוריות הנמוכה יחסית.

ביצה קשה

גם אם אתם צמחוניים, תוכלו לספק לגופכם חלבון ממקורות אחרים:

ביצה קשה: ביצה אחת מכילה 7-8 גרם חלבון, ומהווה מקור עשיר גם לוויטמינים ומינרלים. למרות זאת, אל תתפתו לאכול יותר מביצה וחצי ליום, מאחר והיא מכילה כמות כולסטרול גבוהה. תוכלו להכין גם סלט ביצה במיונז, כשכל 100 גרם מיונז מכיל 0.7 גרם חלבון.

גבינה צהובה: מומלץ להשתמש בגבינה המכילה 9%, כאשר כל פרוסת גבינה כזאת מכילה כש6.5 גרם חלבון, וזה מלבד הערכים התזונתיים האחרים.

מוצרי סויה

אם אתם טבעוניים, תוכלו לספק לגופכם חלבון מהצומח. מקור החלבון נמצא במוצרי הסויה, כמו טופו ואדממה. בנוסף שילוב של קטניות עם פחמימות יספק את מנת החלבון הנצרכת. דוגמאות: אורז ועדשים, קוסקוס עם גרגרי חומוס, אורז עם שעועית, בורגול עם פולים, וכדומה.  

חטיפי חלבון

ניתן לרכוש מוצרים מיוחדים, המיועדים להספקת חלבון אחרי אימון. דוגמאות: משקה תנובה גו, אבקת חלבון, עוגיות חלבון, וחטיפי שוקולד חלבוניים. חטיף חלבון אחד מכיל 20 גרם חלבון, והוא דל קלוריות וסוכר. ולמרות זאת, הוא עדיין נחשב ליותר טעים מחטיפי השוקולד הרגילים שבשוק.