איך מתאמנים למרתון?

ריצת מרתון היא דבר קשה ומפרך, אליה יש להיערך בצורה הנכונה וביסודיות. גם אם עברתם בעבר בהצלחה חצי מרתון עדיין זה לא מספיק בשביל לצלוח את המרתון כולו. מקצה המרתון דורש מבט שונה מחצי. אתם צריכים לבוא מאומנים ומוכנים באופן המקסימלי, הוא גם דורש תכנון ואימון שונים ולכן כדאי להיעזר בתוכנית אימון של Private Coaching Online.

אם לא תתייחסו מספיק לכל מרכיבי ההכנה והאימונים, זה יכול להשפיע על הריצה בתחרות עצמה. זה יכול לגרום לכם להפסיק במהלך הריצה, או במקרה גרוע יותר אף להתייבשות או מכת חום ואפיסת כוחות, ואפילו להתכווצות שרירים.

זכרו: מרתון לא מנצחים במכה ובבת אחת אלא אתם בונים את הפוטנציאל שלכם ובצעדים קטנים אך עקביים תנצחו.

איך מתאמנים למרתון?

האימון למרתון אינו יכול להיות קצר מידי, כי לא נצליח להביא את סיבולת הגוף שלנו, למאמץ הנדרש בריצת מרתון. גם אימון ארוך מידי הוא לא טוב מכיוון שנוכל להתעייף פיזית או מנטלית, או שתסחטו את שיא הכוח שלכם לפני הזמן.

ישנם שתי נקודות בהם רצים רבים נכשלים. האחד הוא ביצוע שלב השיא באימונים, בזמן קרוב מידי למרתון. בטח שמעתם על אנשים שנפצעו שבועיים לפני המרתון, לא תשמעו על רץ שנפצע חודשים לפני. מכיוון שמי שלא עובד בתכנית מסודרת, או שעובד בצורה לא עקבית, שניה לפני המרתון הוא יזכר שהוא צריך להתאמן ואז עליית העומס על הגוף מגיע בבת אחת, והפציעה בלתי נמנעת.

בנוסף יש כאלו שעם תחילת העונה, לאחר פגרה ארוכה. מיד עם ההרשמה לתחרות, הם עוברים משגרה רגועה לאימונים מאסיביים ואז העומס על הגוף מגיע ללא הכנה והגוף עלול לקרוס.

איך מתאמנים למרתון?

אז אם אתם רוצים להצטרף לריצת המרתון הבאה, פנו אל אימון לריצת מרתון בצורה מסודרת. תעבדו על זה עם מאמן טוב ויאללה רוצו.