איך בתכלס תורם החלבון לשריר

תזונה עשירה בחלבונים היא חלק בלתי נפרד מאורח החיים של ספורטאים. החלבונים הם החומר העיקרי ממנו נבנים שרירים, כך שבמידה ונרצה להגדיל את מסת השריר או לחזק את השרירים – עלינו לצרוך כמות מספקת של חלבונים. תזונה של ספורטאים צריכה לכלול פחמימות למטרת אנרגיה זמינה, שומנים למטרת הקמת מאגרי אנרגיה לטווח הארוך וחלבונים לטובת בניית מסת שריר. הקפידו לשלב בכל ארוחה מוצרי מזון שכוללים חלבונים, דגנים מלאים ושומנים בריאים. שלבו בתפריט באופן קבוע ביצים, מוצרי חלב, דגים, בשרים, סויה וקטניות. 

כיצד נבנים שרירים בגוף?

לאחר כל אימון כוח שנועד להעלאת מסת השריר יופרש בגוף הורמון טסטוסטרון לבנייה מחדש של רקמת השריר שנהרסה במהלך האימון. חלבונים נדרשים לטובת בנייה מחודשת ומחוזרת של רקמת השריר. שימו לב, בכדי לבנות רקמת שריר הגוף זקוק יחד עם חלבונים גם לכמות מתאימה של פחמימות איכותיות. בסוף כל אימון עלינו לספק לגופנו מזון מתאים לבניית השריר והתמודדות עם המאמץ הפיזי. 

אלו חלבונים מומלצים לאחר אימון?

  1. שייק חלבונים עשוי אבקת חלבון איכותית
  2. חטיף חלבון
  3. יוגורט עשיר בחלבון / קוטג’
  4. קופסת שימורי טונה במים
  5. חזה עוף
  6. טופו

תוספי חלבונים עם דגש על אבקות חלבון הופכים את צריכת החלבון לנגישה ומהירה. כל שעליכם לעשות בכדי לספק לגוף כמות מספקת של חלבון איכותי לאחר אימון זה להכין לעצמכם משקה חלבון מרענן ולשתות אותו. אבקות חלבון מבוססות חלבון מי גבינה איכותי מכילות כמות גבוהה של חלבון זמין שנספג בגוף ומעודד בניית מסת שריר. עם אבקת חלבון איכותית אתם יכולים להיות רגועים בידיעה שגופכם מקבל את כל החלבונים הדרושים לו. לאחר אימון כדאי לתת עדיפות לחלבונים עם כושר ספיגה מהיר.