איך מתמודדים עם נחירות? שיטות טיפול מומלצות

נחירות הן בעיה שכיחה שמשפיעה על רוב האנשים בשלב מסוים בחייהם. אין ספק שזה מטרד, אבל זה גם יכול להיות מסוכן. נחירות עלולות להוביל לבעיות בריאותיות חמורות ואף למוות. ישנן דרכים רבות להתמודד עם נחירות, כמו שינה על הצד או שימוש במטהר אוויר, אך אף אחת מהן לא תפתור את הבעיה לחלוטין.

מה הפתרון המומלץ ביותר לנחירות והפחתת הסיכון לדום נשימה בשינה?

אז איך מתמודדים עם נחירות? הפתרון טמון בשימוש בטיפול יעיל לדום נשימה בשינה הנקרא CPAP (Continuous Positive Airway Pressure). טיפול זה משמש רופאים ורופאי שיניים בכל העולם לטיפול בחולים הסובלים מדום נשימה בשינה, המתאפיין בנשימה איטית במהלך השינה. ונחירות. נשימה תקינה, במיוחד במהלך השינה ובעת נחירות, מלווה לרוב בקולות חנק או נשמות שלא מאפשרים לנשום עמוק. מסיבה זו, חולים עם דום נשימה בשינה נמצאים בסיכון ניכר לעלות עודף משקל חמור ולפתח מחלות לב קשות ובעיות בריאות אחרות. למעשה, מומחי בריאות מאמינים שזה עד 80% מ גברים שהולכים לרופא, וכ-50% הנחה על נשים, מכל מיני סיבות כולל מחלות לב, לחץ דם גבוה וסוכרת. אבל מה אתה צריך לעשות כשלומדים דום נשימה בשינה? האם אתה צריך תחבושת אף או שיש דרך אחרת לטפל בה מלבד נחירות? אם אתה מתקשה לישון בלילה או במהלך היום , לך לרופא שלך. אבחון דום נשימה בשינה חשוב מכיוון שאתה צריך לקבל טיפול במסכת אף כדי להפסיק נחירות ונשימות מוגזמות ביום במהלך הלילה. כמו כן, אל תמהרו להאמין שמנוחה טובה ללב. חוקרים קשרו תנועה ופעילות גופנית סדירה עם סיכון נמוך יותר למחלות לב מאשר לשבת לאחור ולהירגע .

לסיכום; נחירות רגילות זוהי תופעה נפוצה אצל מרבית האנשים באוכלוסייה אולם לעתים היא תופעה שיכולה להיות מסוכנת ויש לשים לב למקרה של קשיי נשימה או נחירות “מוגזמות” כדאי להתייעץ עם רופא ולשקול שימוש במסכת CPAP לנשימה טובה ובטוחה יותר בלילה.